שאלה:
האם באמצע שמונה עשרה צריך לעצור ולשמוע קדושה ואמן יהא שמיה רבה?

תשובה:

שלום!

אכן כך מבואר בשו"ע, שצריך לכוון לדברי השליח ציבור בקדיש או קדושה ונחשב לו כאילו ענה. וכתבו הפוס' שכל זה דוקא בחזן קבוע או בחזן ת"ח שמכוון להוציא אחרים ידי חובה, אחרת ימשיך בתפילתו. כמו"כ אם אינו שומע טוב את החזן יכול להמשיך בתפילתו.

מקורות:
עי' שו"ע סי' ק"ד סע' ז'. ובמ"ב ס"ק כ"ז כ"ח. ובא"ח משפטים ד', ועוד יוסף חי משפטים ו', ובילקו"י ק"ד. ויש להעיר שמהשו"ע ועוד פוס' משמע שיש לכוון לכל הקדיש אולם במ"ב האמור לעיל משמע רק לאמן יהא שמיה רבה ולא לשאר אמנים. ולמעשה נראה שאם שאר הקדיש מבלבל את תפילתו יכוון רק לאמן יהא שמיה רבה עד יתברך.

בברכה,
הרב נועם דביר מייזלס